Craftcloud Blog
Digitalizacija, Zapošljavanje

Kako digitalizacija može pomoći obrtnicima u nedostatku kvalificiranih radnika?

Digitalizacija – još uvijek strana riječ u obrtništvu

Bilo da dogovarate liječničke preglede, bankovne transfere ili kupnju namirnica – ono što smo osobno radili prije samo nekoliko godina, danas radimo digitalno. Digitalizacija je postala neizostavna ne samo u našim privatnim životima. Također je već duže vrijeme u porastu na djelu – bilo u automobilskoj industriji, farmaceutskom sektoru ili u maloprodaji. Ne govorimo uzalud i o Industriji 4.0. Čini se, međutim, da dosad nije ostavio gotovo nikakvog traga na jednom profesionalnom sektoru – zanatskim djelatnostima. Samo ih nekolicina razmišlja digitalno – sve ostaje isto, šteta. Uostalom, novi digitalni svijet nije neprijatelj, već prijatelj. To je prilika za zanat. Nudi lijek, posebice kada je u pitanju nedostatak kvalificiranih radnika, najveći problem u industriji.

 

Obrtništvo 4.0 – pronađite kvalificirane radnike na mreži

Sve češći su bezuspješni novinski oglasi za posao kada je u pitanju zanatstvo. Što nije u redu? Novine su vjerojatno pogrešan medij za traženje zaposlenika. Osobito se mladi obrtnici rijetko obraćaju dnevnim ili tjednim novinama kada traže posao. Tražite na Internetu. Na digitalnim portalima za zapošljavanje oni paze na svoju osobnu poziciju iz snova. Uostalom, većina poslodavaca već sada objavljuje natječaje na poznatim internetskim portalima.

Samo zanat još zaostaje. Konkretno, tradicionalne tvrtke rade bez digitalne pretrage zaposlenika. Radije se oslanjaju na zastarjele medije kao što su radio, novine, oglasne ploče ili usmena predaja. Nažalost, to ne dovodi uvijek do uspjeha. Klasične metode teško ostavljaju dojam na mlade stručnjake. Naprotiv, društvo na nju ostavlja staromodan i konzervativan dojam. Svog budućeg poslodavca zamišljaju drukčijim – svježijim, mlađahnijim, modernijim i naprednijim. Trebao bi moći držati korak s tehnologijom. Ako tvrtka niti ne koristi online traženje posla, ne obraća se mladoj javnosti.

 

Uvjerljiva online prisutnost protiv nedostatka kvalificiranih radnika

Međutim, online oglasi za posao nisu kraj priče. Uvjerljiva web stranica je barem jednako važna. Atraktivna web stranica zlata vrijedi. Uostalom, samo je mali broj zainteresiranih zadovoljan podacima u oglasu za posao. Ako vas je poslodavac zainteresirao, prvo potražite njegovu stranicu. Ako nemate vlastitu web stranicu, interes automatski pada. Zainteresirana strana ne može steći dobar prvi dojam o svom potencijalnom novom poslodavcu. Uostalom, tko se još trudi telefonom ili e-mailom raspitati se o povijesti tvrtke ili najvećim uspjesima tvrtke? Previše truda – tražitelj posla radije traži druge obećavajuće ponude.

Drugi scenarij, tijekom istraživanja zainteresirana strana naiđe na početnu stranicu obrta. Nestrpljivo pretražuje internetsku stranicu tražeći više informacija o poslodavcu. No, nažalost, nema se što prebirati. Radno vrijeme, cijene i usluge jedino su što može saznati. Ali od toga mu malo koristi kad traži posao. Još ne zna s kim ovdje ima posla. Dakle, nema smisla imati bilo kakvu web stranicu. Također mora biti smisleno, zanimljivo i zabavno. Posjetitelj bi trebao dobiti konkretnu predodžbu o obrtu. U najboljem slučaju, pronaći će mali, prijateljski pozdrav na odredišnoj stranici. Detaljna stranica ”O nama” sa svim važnim prekretnicama također prikuplja dodatne bodove od kandidata. Timska stranica je također dobrodošla. Ovdje se zaposlenici osobno predstavljaju. Na taj način potencijalni kupci odmah upoznaju svoje potencijalne nove kolege. Stručnjaci također preporučuju posebnu stavku jelovnika na temu “ponuda poslova” ili “karijera”. Jednim klikom posjetitelj ima na jednom mjestu sve aktualne oglase za posao. Idealno bi bilo da postoji istaknuto postavljen gumb “Prijavi se odmah” neposredno ispod ponude za posao, koji zainteresiranu stranu vodi izravno do online obrasca za prijavu.

 

Društveni mediji – magnet za mlade talente

Facebook, Instagram, Twitter nisu tu samo za zabavu. Neizostavni su i pri traženju zaposlenika. Poslodavci koje svoje oglase za posao objavljuju na Facebooku, primjerice, čine nešto dobro za svoj imidž. Djeluje moderno, svježe i dopadljivo. Predanost društvenim mrežama posebno je popularna među mladim talentima. Možete zamisliti da radite ovdje.

Istodobno, društveni mediji smanjuju distancu između poslodavca i zaposlenika. Za razliku od oglasa u novinama, objava na Facebooku djeluje ležerno i osobno. Ona vas službeno poziva da se prijavite. Zašto ne biste okušali sreću kao kandidat?

 

Digitalna olakšica za težak fizički rad

Zanat je mukotrpan posao? Nije nužno. Rafinirani fizički sustavi poput robotike ili egzoskeleta podupiru obrtnike u fizički zahtjevnom radu. Pouzdano rasterećuju zglobove, mišiće i tetive.

 

Planiranje je jednostavno uz virtualnu i proširenu stvarnost

Kvalificirani obrtnici također pomažu svojim zaposlenicima s pravim softverom. Industrija se ponovno osmišljava pomoću virtualne ili proširene stvarnosti. Konkretno, keramičari, inženjeri za grijanje i sanitarne instalacije, tesari i građevinski radnici imaju koristi od modernog softvera. Primjer, projektanti kuhinja svojim kupcima unaprijed daju nevjerojatno realističnu ideju o njihovoj kuhinji iz snova s ​​uvjerljivim 3D prikazima. Ako postoje poboljšanja i zahtjevi za promjenama, oni se bez većih problema mogu uključiti u planiranje. Velika prednost – klijenti su puno sretniji. Uostalom, oni točno znaju što mogu očekivati ​​od svoje nove kuhinje.

 

Pristupačna IT rješenja iz oblaka

Dobre vijesti za moderne obrtničke tvrtke – skupi IT sustavi sada su stvar prošlosti. Sve što je danas potrebno za stabilnu IT strukturu je oblak. A sve što trebate je konvencionalno računalo s internetskom vezom i web preglednik kao što su Google Chrome, Safari ili Firefox. Svi podaci mogu se jednostavno prikupljati i pohranjivati ​​u internetskim uslugama u oblaku kao što su Dropbox, iCloud ili Microsoft OneDrive.

Zaposlenik ima pristup informacijama s bilo kojeg tableta, računala ili pametnog telefona – bilo da je u pokretu, u uredu ili u udobnosti vlastitog doma. Zahvaljujući sofisticiranim online rješenjima, nekoliko zaposlenika može raditi na istoj datoteci u isto vrijeme. Ovo ne samo da štedi vrijeme, već i živce.