Craftcloud Blog
Digitalizacija, Zanat

Zašto bi se obrt trebao baviti digitalizacijom

Mnogo je razloga zašto je digitalizacija trenutačno vruća tema za stručnjake. Mnogi od njih ponavljaju se poput mantre na predavanjima i stručnim skupovima diljem zemlje. Konkretno, koriste se zastrašujuće fraze kao što su transformacija ili čak disrupcija, kojima se želi pokazati da zanati više nemaju budućnost bez digitalizacije.

Ali, je li tako? Jeste li usredotočeni na uštedu troškova i povećanje učinkovitosti? Djeluju li ti argumenti uopće? Jesu li troškovi ulaganja u digitalizaciju možda čak i veći od koristi i jesu li stoga ništa više od rizičnih loših ulaganja?

Kupci sutrašnjice su digitalni

Jedan aspekt koji se često zaboravlja nije unutarnji, već vanjski. Često se govori, ali se rijetko ozbiljno razmatra, misao vodilja “Kupac je kralj”. Jer današnji i budući kupci imaju potpuno različite zahtjeve kada je u pitanju komunikacija, usluga i kvaliteta.

I tu leži jedan od glavnih razloga zašto se i obrtnici moraju baviti temom digitalizacije – jasno i jednostavno, jer to zahtijevaju promjenjive potrebe kupaca.

Povećana očekivanja kupaca kroz digitalna iskustva

Očekivanja kupaca potaknuta su sve više novim i digitalnim iskustvima u svim područjima života. Osobito u potrošačkom sektoru, primjerice u online kupnji, stvaraju se potpuno nova iskustva i stoga se njeguju očekivanja. Gotovo kao samo po sebi razumljivo, oni se kao zahtjevi prenose i na druga područja, poput obrta.

Svatko tko danas naruči paket s nekog od brojnih online shopova točno zna što će se dogoditi s njegovom narudžbom. Trajna ažuriranja statusa šalju se bez ikakvih daljnjih radnji – proaktivno i digitalno. Status narudžbe moguće je pozvati na online portalu u bilo koje doba dana ili noći. Ako je narudžba isporučena, pružatelj usluge paketa, obično izravno povezan sa sustavom trgovine, također daje gotovo točne informacije o trenutnoj lokaciji paketa i očekivanom datumu isporuke.

 

Treba li obrtu promjena?

A što je s obrtnicima koji su daleko od digitalizacije? Može li on na isti način pružiti informacije? Oni koji nemaju pod kontrolom rokove isporuke svojih poddobavljača, prekasno saznaju za promjene i kašnjenja te ih ne prenose svojim kupcima, brzo će zaostati pred takvim očekivanjima.

Dobri obrtnici moraju imati svoje poslovne procese pod kontrolom i izvrstan odnos s kupcima. To je obično moguće samo uz veliki “ručni napor”. Digitalizacija zapravo može pomoći u uštedi troškova i stvoriti više vremena za najvažnije stvari.

 

Obrtnicima se digitalizacija svakako isplati

Uz često spominjane uštede troškova i proročanstva o propasti usprkos skoroj smrti, digitalizacija se definitivno isplati za vas kao obrtnika – jer to kupac jednostavno zahtijeva.

Sve je dobro ovako kako jest, bez digitalizacije

U principu, isto je i sa svakom vrstom promjene – uvijek imate izbor! Hoćemo li napraviti promjenu ili ćemo to pustiti? Koliko je primamljivo držati se stare rutine i koliko su kobne moguće posljedice propuštanja promjene.

Ali gledajte na to ovako, kada je telefon izumljen i predstavljen tvrtkama, mnoge su tvrtke sigurno pomislile – isplati li se? Moram li uvesti telefon? Pozive uopće ne primamo – svi naši korisnici dolaze osobno.

Siguran. I tako može ostati. Jer ako tada niste uveli telefon, opet niste primali pozive. Konkretno, to znači da nema promjena. Nitko prije nije zvao i nitko neće zvati ni ubuduće.

Pitanje je drugačije: Mijenja li se tržište, a s njim i vaši kupci i vaša konkurencija, točnije: mijenjaju li se zbog toga zahtjevi kupaca prema vama? I ovdje je odgovor vrlo jasan – da.

Kao što je već unaprijed objašnjeno, bilo bi kobno pretpostaviti da kupac i danas ima iste zahtjeve kao prije. Mijenja se, i to vrlo brzo. Ljudi koji danas grade kuće, odvoze svoje vozilo u radionicu, odlaze frizeru i pekaru – ukratko, traže neku uslugu – svi su oni navikli drugdje primati digitalnu dodanu vrijednost, digitalno naručivati, digitalno se informirati, na korištenje digitalnih proizvoda i tako dalje.

 

Digitalizacija; i dalje ju doživljavate?

Digitalizacija je svima na ustima i već je došla do točke kada vam često počinje ići na živce. Osim toga, veliki je broj “crnih ovaca” koje su željne brze zarade, a ne toliko zajedničkog uspjeha. Mi to razumijemo i naravno tvrdimo suprotno od sebe.

Gledajte na to ovako, svakim korakom koji napravite u smjeru digitalizacije učit ćete, stjecati iskustvo i tako postati digitalni stručnjak. Digitalizacija nije jednokratna akcija koju provedete i onda je gotova. To nije igra u kojoj se igra završi, samo se nastavlja i nikada nećete završiti. To je stalan proces učenja i razvoja.

Imajući ovo na umu, riješimo to zajedno!

 

Naučite svoje zanatske alate o digitalizaciji

Mnogo je načina za stjecanje iskustva i znanja. Ali na kraju, kada naučite, uvijek ćete naići na istu stvar – morate to AKTIVNO raditi!

Stoga iskoristite svaku priliku za vježbanje, a toga ima u izobilju. Bez obzira na “na kojoj ste razini” trenutno – igrajte se. Imate li ideja kako? Evo nekoliko prijedloga:

  • Možete li sami postaviti svoj pametni telefon ili je to učinio netko od vaših zaposlenika, vaše dijete ili unuk? Svejedno, uzmite stari, rabljeni mobitel, stavite SIM karticu u njega. Ako to već niste učinili, resetirajte uređaj i ponovno ga postavite. Budite svjesni onoga što radite. Znate li uvjete? Ako ne, onda ih sami razjasnite.
    Začudit ​​ćete se koliko se “kamena spoticanja” i zanimljivih pitanja javlja. Počinje odmah na početku: SIM kartica, SIM PIN. Što zapravo znače ispisani SIM i PIN i o čemu se radi? Imam li Android ili iOS pametni telefon ili nešto sasvim drugo?
  • Dosadno, hoćete li još? Onda još nešto za vas: Koristite li iPhone i iPad ili ste više Android korisnik? Svjesno se prisilite upoznati drugi svijet: nabavite jeftin pametni telefon i/ili tablet s drugim operativnim sustavom, postavite ga i produktivno radite s njim nekoliko tjedana. Što je isto, što je različito? U budućnosti ćete biti stručnjak za razlike i koje su prednosti i mane svake od njih. Vi ste miljama ispred drugih “slijepih vjernika” jer stvarno znate svoj posao.
  • Postavite privatnu web stranicu. Postoji li već ta web domena? Ne? Onda idemo! Osigurajte svoje ime kao domenu najviše razine, postavite web hosting i WordPress projekt za njega. U redu? Što je opet bila vršna domena, a što je WordPress?
  • Još nemate Alexa ili slične uređaje od Googlea, Applea kod kuće? Postavite takav uređaj: kupite ga, pročitajte upute, spojite ga na WLAN itd. Imajte hrabrosti. Ništa se neće slomiti.
  • Niste opterećeni ni ovime? Nabaviti digitalnu žarulju koja može promijeniti boju i natjerati taj uređaj da treperi plavo tri puta svaki put kada dobijete novu e-poštu?
  • Ništa za tebe? Ne želite se igrati, želite produktivno započeti s digitalizacijom izravno u svojoj tvrtki. Razgovarajte s nama i mi ćemo pronaći Vaš osobni izazov u kojem ćemo Vam se rado pridružiti!

U svakom slučaju, učenje i stjecanje iskustva nikada nije bilo lakše i jeftinije.

Na Internetu postoji bezbroj portala za učenje, blogova, YouTube kanala itd., gdje možete izgraditi gotovo svako digitalno znanje s bilo kojom razinom znanja za vrlo jeftin novac. I naravno, ako imate pitanja, pitajte nekoga koga poznajete – ili nas!

Potrebni uređaji obično su već dostupni u velikom broju ili se mogu kupiti za jeftin novac.

 

Testirajte, odaberite i postanite digitalni profesionalac

Sljedeće vrijedi za sve, testirajte sve što vam padne pod ruku. .

Nakon što ste testirali, probali, usporedili, raspravljali s drugima i ocijenili, birate ono što vam odgovara. Nije zlato sve što blista. Neće sve imati smisla za vas i vaš određeni slučaj upotrebe, ali neke stvari jesu.

A kada ga pronađete, postanite profesionalac u tome. Nastavite graditi svoje znanje u ovom području. Nastavite stjecati iskustvo dok ne postanete profesionalac. I put do tamo i izgradnja znanja u dubini digitalizacije pokazat će vam nove mogućnosti od kojih ćete još dugo imati koristi.

Proširite svoje zanatske alate digitalnim alatima

Kao zanatlija, doslovno ste naučili alate svog zanata kojima biste trebali vladati upravo na ovaj način. Zašto bi ovo bilo drugačije? Zamijenite cigle, lopaticu i žbuku (ili što god odgovara vašem poslu) za ekran, tipkovnicu, bitove i bajtove. Danas je to jednostavno dio zanatskog alata.

Razina digitalne zrelosti

Još jednom, ovom objavom ne želimo nikoga osramotiti, pa čak ni ismijavati. Mnogi su već mnogo napredniji nego što je ovdje opisano. Mnogi su na samom početku. Ali to nije važno, jer svatko je na svom osobnom polazištu. Odatle svatko može učiti. I o tome se radi. Želimo pokazati da postoje načini i sredstva i potaknuti ih da idu.

Svatko može i treba sam procijeniti koliko mu je visoka razina digitalne zrelosti. Trebali biste se otvoreno i pošteno procijeniti, koliko dobro poznajem sebe, ljude oko sebe i svoju tvrtku s temama vezanim uz digitalizaciju? Imamo li potrebne alate i jesmo li spremni za budućnost?

 

Izgradite digitalni način razmišljanja

Način razmišljanja? Još jedan neugodan termin? Razgovarajmo samo o digitalnom načinu razmišljanja.

Za sada ostavite sve staro kako jest i nemojte poslije “doktorirati” s radnim i riješenim temama. Ali što vas trenutno pokreće? O kojim odlukama trenutno razmišljate? Zar nema načina da se ovdje uvedu digitalni aspekti?

Koje nove proizvode lansirate u bliskoj budućnosti? Jesu li dostupni i s digitalnom komponentom? Ne bi li novi razvoj također mogao surađivati s oblakom? Ne možemo li naručiti uvođenje proizvoda izravno od proizvođača iz našeg sustava?

Koja ulaganja razmatrate? Gdje i kako mogu provjeriti je li mom novom stroju potrebno održavanje? Može li se moj novi stroj umrežiti i spojiti na Internet? Ako je tako, kako možemo profitabilno iskoristiti dobivene podatke?

Koje suradnje, koji softver, koju inovaciju bismo mogli iskoristiti za otvaranje novih tržišta? Koje bi se usluge mogle drugačije koristiti s digitalnim konceptima koji su već isprobani i testirani na tržištu, a mogli bi biti korisni i u našem poslovanju. Koja bi digitalna usluga našim klijentima mogla ponuditi novu dodanu vrijednost?

Ovo su pitanja koja biste si trebali postaviti! Pri svakom pitanju i svakoj odluci uvijek razmišljajte u smjeru digitalizacije. Vidjet ćete koja zanimljiva razmatranja i dodatna pitanja proizlaze iz ovoga. Pomoći ćemo vam da odgovorite na njih.

 

Kreni! Aktiviraj se!

Izreka “Sanjaj veliko, počni s malim” koja je popularna u digitalnom okruženju nosi nešto vrlo važno, a to je poziv na akciju. U svakom slučaju, da biste postigli nešto veliko, prvo morate od toga početi. Stoga bi se moglo prikladno nadopuniti s “Sanjaj veliko, počni s malim, ali počni u svakom slučaju“.

Za vas kao poduzetnika ili zaposlenika u poduzeću to znači donošenje odluka i ulaganje. Kao što je već opisano unaprijed, ne morate početi s velikim količinama i ogromnom količinom vremena. Posebno u softverskom okruženju u oblaku, imate ogromnu fleksibilnost s modelima mjesečnih licenci koje možete prekinuti da jednostavno isprobate stvari.

U svakom slučaju, morate nešto učiniti. A to uključuje i početak. Skočiti u hladnu vodu. Probati i odvažiti se.

Što čekaš? Započnite svoje digitalno putovanje zajedno s nama!