Zašto bi obrtnik trebao upravljati svojim resursima

Što je sustav upravljanja resursima?

Na kojem se gradilištu zapravo nalazi Duplex valjak? Gdje moji alati idu? Može li se pila za beton i dalje koristiti ili je potreban servis? Ova i slična pitanja vama kao obrtniku ili voditelju obrta zasigurno nisu nepoznata – a odgovor na svako pitanje nije uvijek moguće pronaći brzo.

U svrhu promicanja opće digitalizacije u vašoj tvrtki i pojednostavljenja radnih procesa, razvijeni su brojni web-bazirani sustavi za upravljanje operativnim resursima. Oni nude podršku u svim područjima upravljanja resursima. Uz upravljanje uređajima, alatima i materijalima, to uključuje dokumentiranje datuma testiranja i sigurnosnih certifikata kao i automatizirani popis u skladištu, na vozilima i na gradilištu. Takav sustav upravljanja pomaže vama kao obrtniku pratiti sve vrste opreme – bez obzira na proizvođača. Još jedna prednost je da su datumi testiranja i održavanja uvijek zabilježeni u sustavu i više se ne mogu zaboraviti.

 

Zašto upravljanje resursima u oblaku ima smisla?

Postoji nekoliko razloga za korištenje alata za upravljanje resursima. Različiti pružatelji obećavaju potencijalnim kupcima održivo povećanje produktivnosti i zaštite na radu u tvrtki, no je li to stvarno tako? Koje konkretne prednosti digitalni sustavi donose u svakodnevnom radu? Istražili smo koje funkcije imaju uobičajeni alati i koje su prednosti za majstore.

 

Veća produktivnost

Opet nedostaju važni alati iz skladišta? Koja se oprema trenutno ne koristi na gradilištu? Sustavi upravljanja opremom pokazuju vam gdje se točno nalaze vaši strojevi i ostala radna oprema u svakom trenutku. Sve lokacije su pohranjene u oblaku i automatski se ažuriraju tako da više ne gubite vrijeme na traženje ili zamjenu radne opreme. Osim toga, sustav registrira koji su uređaji dostupni te koliko su dugo. Precizna kontrola i planiranje stanja zaliha i istrošenosti, kao i nabava zaliha su stoga mogući bez ikakvih problema. Pitanje koliko potrošnog materijala, poput maziva ili građevinskog materijala, još ima na zalihama, također se može brzo razjasniti jednim pogledom na sustav.

 

Više sigurnosti na radu

Kada je sljedeći rok za održavanje za određeni stroj? Kada bi zaposlenik trebao obnoviti svoje certifikate i obuku? Koji su uređaji još sigurni za korištenje? Centralno upravljanje resursima odgovara na takva pitanja u tren oka. Informacije se više ne moraju mukotrpno unositi u Excel proračunske tablice ili glomazne mape datoteka, već su uvijek spremne za predaju u oblaku. Ovo ne samo da vam daje pregled datuma održavanja za sve alate, već se i podsjetnici za potrebno održavanje i datume pregleda šalju osobi odgovornoj za uređaj. Ovo sprječava upotrebu neprovjerenih uređaja. Potpuna obveza dokumentiranja povijesti testiranja vaše opreme prema propisima o sigurnosti rada postaje dječja igra.

 

Pregled opreme

Znate li koliko i koju opremu posjedujete? S alatom za upravljanje resursima i ovdje možete osigurati veću učinkovitost i manje gubitaka. Alat ne samo da vam daje detaljan pregled opreme koje posjedujete, već vam također daje informacije o tome koji se alati koriste često, a koji rjeđe. Nije važno radi li se o vozilima ili strojevima, alatima ili drugoj radnoj opremi – vrlo je jednostavno prilagoditi zalihe svojim stvarnim potrebama.

 

Koje funkcionalnosti nudi digitalno upravljanje resursima?

Kako sustav zapravo radi i koji raspon funkcija možete očekivati? Moderni alati za upravljanje resursima opremljeni su Bluetooth sustavom praćenja. To je jedini način na koji je moguće točno odrediti gdje se koji alat nalazi u bilo kojem trenutku. Ne može biti jednostavnije, oprema – poput alata, uređaja ili potrošnog materijala – opremljena je odašiljačima koji imaju jedinstveni inventarni broj. Ovi odašiljači su pametne oznake ili pametne naljepnice koje koriste barkod i RFID tehnologiju. Naljepnice šalju Bluetooth signal 24 sata dnevno i obično imaju domet do 30 metara. Sada možete vidjeti točne lokacije svih snimljenih uređaja u bilo kojem trenutku putem aplikacije dotičnog alata. Sve je to moguće putem softvera temeljenog na oblaku kojemu možete pristupiti 24 sata dnevno.

Posao povezan s upravljanjem vašim sigurnosnim dokumentima također je pojednostavljen, čime se štedi vrijeme i novac. Rezultat je veća sigurnost na radu za vas i vaše radnike. Sustav sprema i upravlja svim sigurnosnim dokumentima koji su potrebni za ponavljajuće testove. Posebno je praktično i to što softver prati zabilježene intervale servisa i popravaka te vas na vrijeme podsjeća na njih. Važnim tečajevima osposobljavanja ili obnovama certifikata koji su dospjeli s vremena na vrijeme također se može upravljati digitalno na ovaj način i više se ne zaboravljaju tako brzo.

Sa suvremenim softverom za upravljanje resursima, upravljanje uređajima, radnom opremom i potrošnim materijalom te dokumentima i certifikatima uređaja, kao i zakazivanjem testiranja i održavanja, uvelike je pojednostavljeno. Štedi se vrijeme i novac.

Osim softvera, proizvodi većine pružatelja usluga uključuju potrebne hardverske komponente za Bluetooth praćenje te usluge i savjete. Dok su hardver pametne oznake prikladne za gradilišta koje se lako mogu priključiti na bilo koju opremu, pridruženi softver i oblak omogućuju siguran pristup vašim podacima, bilo putem aplikacije ili na računalu. Podršku možete dobiti od gotovo svih pružatelja putem savjeta na licu mjesta. Sustav za vas postavlja tvrtka, podaci se zajedno učitavaju i vaši operativni resursi se bilježe. Osim toga, vi i vaši zaposlenici bit ćete obučeni za korištenje alata i kasnije podržani potrebnim prilagodbama sustava. Mnoge tvrtke nude 24-satnu službu za korisnike kako bi se važna pitanja mogla razjasniti u bilo kojem trenutku.

 

Kakav potencijal uštede nudi upravljanje operativnim resursima u oblaku?

Jeste li znali da 75 posto svih tvrtki teško upravlja certifikatima i datumima testiranja? Da tvrtke svaki mjesec provedu enormnu količinu vremena tražeći opremu? Da se u mnogim tvrtkama oprema jednostavno izgubi?

Same ove činjenice pokazuju da sustav upravljanja resursima koji pruža pregled dostupnosti alata, alata koji nisu u funkciji, nadolazećih datuma održavanja i inventara potrošnog materijala može biti samo koristan.

Koje konkretne prednosti imate ako prilagodite i optimizirate svoj inventar opreme – kako u skladištu tako i na gradilištu?

  • Veća produktivnost i radna sigurnost: Zadaci se mogu obaviti brže i sigurnije uz opremu prilagođenu vašim potrebama i opremu koja se redovito servisira.
  • Manje zastoja: Dodavanje više alata u vaš inventar koje često koristite znači da imate pravi alat za posao i da ga nikada neće ponestati. To zauzvrat znači da se zadaci izvršavaju pouzdanije i ima manje zastoja radi popravaka ili održavanja.
  • Oskudna zaliha: Pregled opreme ostaje jasan ako je u svakom trenutku jasno koliko je alata koje vrste dostupno. Dvostruke kupnje izbjegavaju se zahvaljujući boljem planiranju.
  • Smanjenje troškova: Budući da su administrativni napori i napori za nabavu odgovarajuće opreme dugoročno niži, smanjeni su i skriveni ili neizravni troškovi. Troškovi popravka i troškovi najma za zamjensku opremu također se s vremenom smanjuju.

 

Zaključak: Zašto kupnja sustava za upravljanje resursima donosi samo prednosti

Kao obrtnik, imate sve važno na prvi pogled uz softver temeljen na oblaku koji prati vašu opremu. U obliku unaprijed definiranih izvješća dobit ćete sve relevantne informacije o alatima koji su trenutno na posudbi i alatima koji su još dostupni na skladištu, povlačenju iz skladišta potrošnog materijala, datumima održavanja i nadolazećim popravcima. Podaci se mogu pozvati po razdoblju, zaposleniku, lokaciji ili gradilištu. Mnogi softveri čak nude popis prijedloga narudžbi za skladište materijala.

Uštedite vrijeme i novac i ponovno se usredotočite na svoj stvarni zadatak – pouzdan rad za klijenta. Iskoristite mogućnosti digitalizacije. Upravljanje resursima gotovo je sporedna stvar.