Digitalizirano upravljanje resursima – buduća vizija s dodanom vrijednošću ili kratkoročni trend?

Tko je posljednji koristio bušilicu? Kada se vaga mora kalibrirati? Koliko oplatnih ploča ima na gradilištu? Pitanja su koja si radnici iz raznih industrija postavljaju svaki dan. Odgovaranje na ova pitanja pri upravljanju operativnim resursima oduzima puno vremena i energije. I vrijeme i energija ključni su za zadovoljavajući posao, posebno u obrtništvu. Stoga ne postoji način da se zaobiđe ispravno upravljanje resursima.

Dakle, brojni ponuđači odvažili su se osmisliti programe koji su namijenjeni pojednostavljenju održavanja i rukovanja bušilicama, vagama itd. Ono što povezuje pružatelje je obećanje jednostavne, digitalno upravljane administracije, uglavnom povezane Internetom. No, kao što je poznato, između teorije i prakse postoje svjetovi. Pomno smo proučili koncept nekih pružatelja usluga i istražujemo isplati li se doista koristiti softver za upravljanje imovinom.

Zašto digitalno upravljanje resursima samo računalom nije dovoljno

Vremena kada su se inventure obavljale olovkom i papirom daleko su od kraja. Postoje razne vrste soboslikarskih tvrtki, keramičara ili drugih obrtničkih područja koji drže do navodnih prednosti analognog upravljanja resursima ili se njima čak i ne bave.

Uostalom, udio tvrtki koje digitalno upravljaju svojom opremom raste! Olovka i papir koriste se rjeđe, a računala i prijenosna računala češće se koriste za upravljanje resursima. No, tu prestaje napredak u mnogim obrtničkim poslovanjima, posebice u građevinarstvu jer puno podataka zaposlenici unose prema različitim obrascima. Dakle, ne radi se samo o radu s računalom. Radi se o mnogo više od toga!

Prikupljanje podataka – ali ispravno

Glavni primjer ove dileme je specifikacija datuma. Na primjer, 9. svibnja 2020. često se bilježi kao 5. rujna 2020. Međutim, nerijetko se mogu pronaći i izrazi 4. svibnja 2020. ili ponedjeljak, 4. svibnja 2020. Ova zbrka izuzetno otežava ciljano korištenje podataka, a time i upravljanje resursima. No, to je od iznimne važnosti, jer ako se oprema za rad ili zaštitna oprema ne provjeri ispravno, postoji opasnost od visokih kazni.

Ako se dogodi nezgoda, primjerice zbog podizne platforme, osiguravajuće društvo će se usprotiviti i odbiti isplatu odštete. Stoga, digitalno upravljanje resursima je bolje od analognog – sve dok se provodi prema jasnim specifikacijama.

Jedan softver u oblaku za sve

Potražnja za promišljenim i učinkovitim sustavima upravljanja operativnim resursima dovela je na scenu razne korporacije. U vrijeme kada je ovaj članak napisan, Google pretraga za “upravljanje digitalnom imovinom” dovela je do 167.000 rezultata. Ali budite oprezni, neki pružatelji usluga pokušavaju svoje kupce vezati za vlastite proizvode i usluge!

Na primjer, neki pružatelji usluga podržavaju samo upravljanje vlastitim asortimanom proizvoda, tj. vlastitim uređajima i strojevima specifičnim za proizvođača, ili se oslanjaju samo na vlastite oznake i barkodove. Oboje predstavljaju veliku prepreku za tvrtke koje ih koriste, jer pružatelji ponekad naplaćuju užasne iznose za svoje uređaje, oznake i senzore i prisiljavaju ih da odustanu od korištenja softvera za korištenje ovih uređaja specifičnih za proizvođača! Mnogi zainteresirani odlučuju se protiv pametnog upravljanja tvrtkom s profesionalnim programom i pokušavaju sami dovesti stvari u red.

No, odluka o samostalnom gospodarenju resursima krije opasnosti jer i u slučaju savjesnog upravljanja resursima postoji rizik od nesagledivih komplikacija. Ako je, na primjer, osobno računalo na kojem se odvija upravljanje resursima oštećeno, podaci se gube. Čak ni tvrtke koje sigurnosno kopiraju svoje podatke pomoću poslužitelja ili vanjskih tvrdih diskova nikako nisu sigurne od gubitka podataka. Stoga je opcija korištenja više proizvođača i uređaja od velike važnosti. Softver koji navodi samo dio uređaja ne samo da ne može pojednostaviti upravljanje resursima, već ga obično i komplicira.

Oznake i barkodovi pod povećalom

Jezgra svakog softvera za upravljanje resursima su senzori. Oni su pričvršćeni na uređaje posebnim ljepilom, također poznatim kao označavanje. Identifikacija se odvija putem RFID-a (Radio Frequency Identification), Bluetootha ili ručnog skeniranja. Nažalost, unatoč obećavajućim svojstvima, RFID tehnologija nije se mogla etablirati jer je tehnologija bila preskupa i previše nepouzdana.

Na primjer, mogući su senzori blizine na baterije koji šalju Bluetooth signale ili imaju kod za skeniranje. Na taj način se svakom uređaju može dodijeliti inventarni broj. Kupac može po želji mijenjati opseg svojih senzorskih uređaja te po potrebi promijeniti pomoćnika administracije ili se vratiti na svoj prethodni sustav. Ovdje vrlo obećavaju i takozvane NFC oznake koje se temelje na RFID tehnologiji, ali se koriste samo za komunikaciju u blizini polja. Takve poznajete iz raznih sustava poput sustava ormara u bazenima, prekidača na ključ i slično.

Sve ove tehnologije prikladne su za identifikaciju pomoću mobilnog uređaja (pametni telefon/tablet). Samo se moraju aktivirati radiotehnologije kratkog dometa, ako se korisnik približi uređaju, on se prikazuje u aplikaciji ili platformi temeljenoj na oblaku – uključujući lokaciju i pojedinosti o uređaju.

Robusno i dokazano: 1D, 2D barkod ili QR kod

Ispisani barkod je naravno isproban, robustan i funkcionalan. Ako se kod skenira, mora se koristiti kamera pametnog telefona/tableta. Ova alternativa ima prednosti i nedostatke. S jedne strane, baterija krajnjeg mobilnog uređaja je pošteđena, a sam barkod je naravno potpuno bez struje i nekompliciran. S druge strane, aktivacija aplikacije kamere ili programa za identifikaciju barkoda zahtijeva vrijeme – kao i proces skeniranja. Zahvaljujući modernoj 2D strukturi, koju koriste gotovo svi pružatelji usluga, to je sada moguće vrlo brzo i bez grešaka. Još jedna prednost barkodova – mogu se proizvesti po vrlo niskoj cijeni, a možete ih čak i sami ispisati ako je potrebno.

Bez obzira na oznaku ili barkod, na kraju, širok izbor informacija može se pozvati u sustav upravljanja imovinom pritiskom na gumb ili prst. Zaposlenik može vidjeti gdje je uređaj, kada je zadnji put servisiran, napunjen , očišćen, provjeren, atestiran ili jednostavno korišten. U slučaju nestručne uporabe, koja za posljedicu ima npr. štetu od uporabe, brzo se identificira odgovorna osoba.

Obratite pozornost na korištenje barkodova

Prilikom odabira sustava za upravljanje resursima treba uzeti u obzir kompatibilnost uređaja. Jer što se sustav slobodnije može koristiti, to je više funkcija i fleksibilnija je primjena. Poželjan je pružatelj koji ne nudi nikakve posebno proizvedene uređaje ili barem ostavlja njihovu uporabu otvorenom. Konkretno, sustav bi trebao podržavati korištenje bar kodova jer su oni najjednostavnija i najprovjerenija metoda.

Softver u oblaku to omogućuje

Nakon što je oprema identificirana oznakom ili barkodom, slijedi sljedeći korak – informacije o uređajima moraju se unijeti/dohvatiti. Ovdje prednost imaju korisnici koji ne moraju pribjegavati dodatnom softveru za instaliranje, već mogu koristiti softver u oblaku. U tom slučaju podaci se pozivaju putem internetskog preglednika, kao što su Firefox ili Chrome, ili aplikacije. Stoga nije potrebno instalirati nikakav softver, samo internetska veza! Na taj način nikakvi programi trećih strana ne dolaze do krajnjeg uređaja i privatnost korisnika je zajamčena. Automatska sinkronizacija u međuvremenu je postala standard, ako je rezultat testiranja upisan u listu, dostupan je svim zaposlenicima na uvid.

Ako ne želite ostati bez prednosti aplikacije, možete je preuzeti od većine pružatelja usluga ili na portalima aplikacija. Ali budite oprezni, sama aplikacija trebala bi biti dostupna besplatno ili uključena u cijenu licence. Inače, korištenje na svim uređajima može biti značajna sporedna stavka.

Ali bez obzira radi li se o pristupu pregledniku ili upravljanju aplikacijama, korištenje digitalno upravljanog upravljanja resursima ne funkcionira preko noći! Označavanje uređaja i alata, tj. njihovo opremanje barkodovima, usporedba s testnim katalozima i uvoz/izvoz skupova podataka zahtijevaju uvod.

Treba napomenuti da pružatelj nudi besplatnu početnu konzultaciju, implementaciju usmjerenu na korisnika i uvod u rukovanje. I, usporedite cijene! Dugoročno gledano, sveobuhvatne cijene često se pokažu kao bolja vrijednost za novac, budući da dodatno rezerviranje bezbrojnih tarifa i posebnih funkcija poput upravljanja uređajima drugih proizvođača nepredvidivo podiže cijenu.

Upravljanje digitalnim resursima – definitivno dodana vrijednost

Uz digitalno upravljanje resursima, činite korak prema svijetu rada 2.0. Međutim, kompatibilnost između proizvođača i uređaja od velike je važnosti. Mogućnost korištenja aplikacije i pristupa oblaku također bi mogla igrati ulogu u odabiru pružatelja usluga. Outsourcing podataka u oblaku uvijek ima smisla jer klijenta oslobađa problema i napora oko samog softvera i njegovog rada.

Više o upravljanju Craftcloud resursima možete saznati na ovoj web stranici.