Osiguravanje konkurentnosti – Digitalizacijom protiv gospodarskog sloma

Sve dok gospodarstvo teče glatko, mnogi donositelji odluka ignoriraju potrebu za digitalnom transformacijom svoje tvrtke. To bi moglo imati razorne posljedice u doglednoj sljedećoj gospodarskoj krizi.

 

To je varljivi procvat koji mami mnoge tvrtke da postanu neoprezne: unatoč sve većoj neizvjesnosti oko Brexita, ratu u Ukrajini, rastućim cijenama sirovina i energenata, neriješenim trgovinskim sukobima, problemima isporuke i drugim opasnostima za gospodarski razvoj, knjige narudžbi u Njemačkoj još su uvijek pune. Unatoč tome, šefovi poduzeća ne bi se trebali zavaravati i misliti da su sigurni. Jer u isto vrijeme ima sve više znakova da je dugoročni ekonomski uspon prošao svoj vrhunac – i da prijeti da će se iscrpiti u nadolazećim mjesecima.

 

Ova neizvjesna situacija može dovesti do egzistencijalnih problema, posebno za srednje tvrtke: jer mnogi donositelji odluka odgađaju ulaganja u digitalizaciju – i time riskiraju svoju buduću održivost. Jer ako tvrtke ne iskoriste potencijal digitalne transformacije na vrijeme, nedostajat će im povećanje učinkovitosti i dodatni izvori prihoda koji su hitno potrebni u sve lošijem makroekonomskom okruženju.

Globalna gospodarska klima znatno je zahladnjela i sve više slabi. Više se ne može isključiti ni recesija. Budući da se makroekonomski vjetar povećava, prema stručnjacima “krajnje je vrijeme” da tvrtke sada dosljedno guraju svoju digitalizaciju. Budući da digitalizacija nudi dvije ključne poluge za odlučno poboljšanje otpornosti vlastite tvrtke. Takozvana “interna digitalizacija” uz pomoć informatički podržane automatizacije omogućuje povećanje učinkovitosti procesa unutar poduzeća. Upotrebom suvremenog hardvera i softvera smanjuju se troškovi i korištenje resursa, skraćuju se vremena za izradu proizvoda i usluga.

 

S druge strane, “vanjska digitalna transformacija” prvenstveno se odnosi na povećanje lojalnosti korisnika kroz poboljšano korisničko iskustvo i analizu korisnika temeljenu na podacima. U obrtničkom sektoru važno je brzo reagirati, planirati i uvijek imati na oku svoje obrte i opremu.

 

Unatoč tim prilikama, posebno se srednje tvrtke još uvijek bore s temom digitalizacije. To je uglavnom zbog činjenice da je digitalna transformacija obično kapitalno intenzivna. Financiranje iz vlastitih sredstava stoga može brzo doći do svojih granica. Sve dok poslovanje teče neometano tijekom faza gospodarskog procvata, donositelji odluka često odgađaju donošenje potrebnih ulaganja.

 

Vlada financiranjem, subvencijama i ponudama financiranja podupire male i srednje obrtnike u korištenju konzultantskih usluga i provedbi projekata digitalizacije.

Sa zadovoljstvom ćemo vas pratiti na putu do digitalizacije. Rado ćemo vas savjetovati i podržati kako biste i u budućnosti ostali konkurentni.

 

 

Pratite nas na Instagramu.