Craftcloud Blog
Digitalizacija, Zanat

Zašto obrtnici koji se sada ne uhvate u koštac s digitalizacijom zaostaju?

Naš svijet je u općoj pometnji. Mnogo toga što je jučer bilo uobičajeno danas se čini zastarjelim. Učinci se mogu vidjeti praktički posvuda, na primjer u trgovini, industriji, zdravstvu, prometnom sektoru i javnim tijelima. Samo u brojnim radionicama vrijeme kao da otkucava puževim korakom. Zanati često nastavljaju biti tradicionalni. Vaši radni procesi su uglavnom ili čak potpuno analogni. Međutim, u budućnosti neće biti puno vremena za analogno postojanje u vještim obrtima. Sada je vrijeme za konačnu akciju! Ovaj poziv na buđenje je smišljen vrlo ozbiljno. Svatko tko ga ignorira riskira svoju profesionalnu egzistenciju.

 

Neophodan za svaki obrt – vlastita web stranica

Još uvijek je sasvim normalno da obrt nema svoju web stranicu na Internetu. Ili web mjesto nema gotovo nikakvog sadržaja i čini se da se polovično održava. Mnogi obrtnici očito nemaju svijest o ogromnim prednostima vlastite web stranice. Nemali broj njih redovito stavlja skupe oglase i brošure u tiskane medije i reklame na radiju, ali zanemaruju Internet kao oglasni medij. Pritom zapostavljaju moguću uštedu jer je oglašavanje na Internetu trajnije i jeftinije od tiskanog oglašavanja koje se iznova kupuje. Oba kanala objavljivanja međusobno se dobro nadopunjuju, nova i stalna vidljivost na Internetu kao i paralelno povremeno ili redovito tiskano oglašavanje.

Internet je odavno stigao u društvo. Većina ljudi sada svoje svakodnevne informacije dobiva na Internetu kao nešto što se podrazumijeva, bilo da se radi o ponudama u supermarketu, pregledima liječnika ili čak uslugama majstora. Svatko tko je zastupljen na Internetu jasno je ispred. Imati vlastitu web stranicu također je jasna konkurentska prednost u zanatu. Tipičan online upit za obrtnika je npr.: „Staklar u Zagrebu”. Za prikaz odgovarajućih obrtničkih djelatnosti tražilica se radije orijentira na web stranice obrtnika. Unosi u telefonskim imenicima i adresarima ovdje imaju podređenu ulogu. Poslovanja bez vlastite web stranice pojavljuju se u prikazu rezultata sasvim pozadi – gdje praktički više nitko ne gleda. Bez web stranice tvrtka je praktički mrtva – u početku virtualno za tražilice, kasnije i u stvarnom životu.

Dugogodišnji obrtnici vole spomenuti da imaju veliki krug vjernih stalnih kupaca ili blisku suradnju s vlastima. Ali stalni kupci često stare zajedno s obrtom, dok je veća vjerojatnost da će se mlađe generacije promijeniti kada započnu obrt i također se češće sele na druga mjesta u današnjem globaliziranom svijetu. Niti redovne naredbe vlasti danas nisu jamstvo za budućnost, jer vlasti sada koriste porezni novac savjesnije nego prije. S trenutnim učinkom, neposjedovanje vlastite web stranice obrtnika može se smatrati velikim poduzetničkim nemarom.

 

Idealna web stranica za obrtnike

Što je web stranica obrtnika pažljivije izrađena, to više uspjeha donosi. Među obrtničkim web stranicama, nažalost, uz iznimno uspješne nastupe, gotovo da nema učinkovitih protuprimjera. Tko voli gledati dosadan ili čak zastrašujući dizajn? Što će nam web stranica koja je škrta sa sadržajem i čija je navigacija nerazumna? Koliko malo profesionalizma zrači web stranica kada se odmah vidi njen modularni sustav uređen od amatera? Ulaganje u profesionalni razvoj kvalificiranog internetskog zastupnika svakako se isplati. Onda će se isplatiti s više narudžbi, doslovno!

Uspješne, uvjerljive web stranice već se mogu postaviti pomoću programa kao što je WordPress. Dobro osmišljene stranice kolega dobrodošle su kao izvor inspiracije, ali naravno nikada ih ne treba kopirati.

Ako želite, možete dodati svoj vlastiti sadržaj svježe stvorenoj online prisutnosti slijedeći odgovarajuće upute. Ali tu su i copywriteri ili virtualni pomoćnici koji rade taj posao. Nova ponuda usluga ili promjena radnog vremena u svakom su slučaju razlozi za ažuriranje stranice na Internetu. Osim toga, novi ili revidirani sadržaj trebao bi se pojavljivati ​​redovito. Operateri stranica vole postaviti takozvani blog na svojoj web stranici u tu svrhu – tamo pronalaze zanimljivosti iz svog svakodnevnog rada, detaljnije objašnjavaju svoje usluge i skreću na očigledne teme kao što su recepti za kuhanje ili pečenje u radionici za kućanskih aparata, novosti iz svijeta mode u krojačkoj radnji ili savjete o njezi namještaja kod stolara. Glavne internetske tražilice poput Googlea pozitivno reagiraju na nove sadržaje i prikazuju takve web stranice više u rezultatima pretraživanja. Korištenje određenih ključnih riječi također olakšava zainteresiranima da vas pronađu na nternetu. Tehnički izraz za ovu vrstu optimizacije je “SEO” i skraćenica je za engleski izraz za “search engine optimization“.

Web stranica je stoga puno više od obične krute online podružnice. U današnje vrijeme, s jedne strane, svaka ozbiljna tvrtka mora imati vlastitu web stranicu, as druge strane ona mora biti izgrađena uz stručno znanje. IT stručnjaci specijalizirani za izradu web stranica znaju što je važno. Između ostalog, važan je takozvani “responzivni web dizajn”. On ne samo da cjelovito i atraktivno prikazuje web stranicu na računalu ili prijenosnom računalu, već i na mobilnim uređajima poput tableta ili pametnih telefona. Sve više korisnika sada surfa na mobilnim uređajima i naravno radije to čine na atraktivno prikazanim stranicama.

 

Digitalizirajte interne administrativne procese, evo kako!

Zašto netko uči zanat? Nekoliko je razloga za to – on ili ona voli raditi rukama, voli petljati po problemima i smišljati rješenja, uživa u stvaranju lijepih stvari i voli svakodnevno razmjenjivati ​​ideje s klijentima i kolegama. Nitko se ne odlučuje za obrt jer voli uredski posao ili koketira s IT industrijom. Računovodstveni ili tajnički poslovi najčešće su nužno zlo za obrtnike i obavljaju se u Excelu i Wordu. Takav se posao često odgađa ili obavlja redovito nakon posla.

Rješenje dileme je poseban softver za obrtnike. Bilo da se radi o kalkulacijama, narudžbama, pisanju faktura ili knjigovodstvu – moderni računalni sustavi olakšavaju ove uglavnom nevoljene poslove i povrh toga štede vrijeme. Od pitanja šefa do poslova sa zaposlenicima, posebni softverski majstori rade i administrativne procese putem osobnog ili prijenosnog računala, a dodatne aplikacije mogu se instalirati na mobilni telefon. U oblaku se dokumenti ili datoteke mogu pohraniti u zaštićeni prostor izvan tvrdog diska – kao dodatno mjesto za pohranu i za uređivanje s različitih mjesta i uređaja.

Obrtnici mogu birati između različitih softvera specijaliziranih za svoju branšu za digitalizaciju. Postoji obrtnički softver za potrebe samostalnih obrtnika kao i za male i srednje obrtnike. Iskustvo je pokazalo da mnogi obrtnici zaziru od digitalizacije jer je povezuju s kompliciranim procesom pretvorbe, uključujući dugotrajno upoznavanje sa softverom. No, oni koji su prešli na digitalizaciju vjerojatnije će požaliti što to nisu učinili ranije. Obrt tada lako nadoknađuje vrijeme privremeno uloženo u digitalizaciju procesa. Tko još uvijek misli da može bez digitalizacije, na kraju će imati više vremena nego što bi želio.

Izračun ponude i upravljanje materijalom

Izradite izračun ručno, preračunajte nekoliko puta i zatim ga pripremite za kupca – više ne mora biti tako komplicirano i dugotrajno. Poseban softver za obrtnike obavlja posao – jednostavno unesite količine materijala, troškove materijala i radno vrijeme s satnicama – digitalni program daje savršen izračun u trenu.

Fakturiranje

Softver za obrtnike uključuje program za izračunavanje jednostavan za korištenje. Nakon obavljenog posla, bez napora i u kratkom roku izrađuje se pravilan završni račun s evidentiranjem datuma plaćanja.

Skladištenje

Operativna sredstva kojima se upravlja u softveru olakšavaju praćenje stvari. Postojeći i isporučeni dijelovi evidentirani su na skladištu. Zalihe materijala u skladištu se kontinuirano ažuriraju i pravovremeno preuređuju putem poveznice s drugim softverskim programima. Upravljanje resursima i naručivanje postaju dječja igra.

Zakazivanje

Postoji i nekoliko digitalnih programa za zakazivanje. Bilo da se radi o sastancima s klijentima ili zaposlenicima. Digitalni planer sastanaka u oblaku staje na kraj papirologiji i jasno prikazuje sve sastanke na jednom mjestu, kojem svi zaposlenici mogu pristupiti iz ureda ili čak kada su u pokretu. Dobar program može učiniti više od spremanja termina kratkim bilješkama, adresama i telefonskim brojevima. Također pohranjuje fotografije, digitalne skice i kratke glasovne poruke.

Organizacija timova

Timovi mogu se idealno organizirati pomoću digitalnog programa. Radne upute dostupne su svakom članu tima online, čak i kada su u pokretu. Svatko u svakom trenutku zna trenutno stanje, informacije više ne prolaze jedna pored druge. Rjeđe se postavljaju pitanja. Evidentiranje radnog vremena zaposlenika također se može jednostavno provesti pomoću posebnog softvera.

 

Zaključak

Obrtnici koji još uvijek rade bez Interneta i upravljanja obrtničkim softverom, uključujući i oblak, moraju promisliti. Ako želite nastaviti zarađivati ​​za život svojim poslom ne možete izbjeći digitalizaciju svojih marketinških i administrativnih procesa. Konkurencija nikada ne spava i digitalizacijom stvara zapažene konkurentske prednosti.

Rukotvorine koje tradicionalno odbijaju prihvatiti digitalno doba prema motu “Uvijek smo to radili na ovaj način!” predvidljivo će biti spremne za muzeje i propasti.